100 % fast stilling som langrennstrener med idrettspedagogisk utdanning.

Postet av Fauske IL Langrenn den 6. Mai 2015

100 % fast stilling som langrennstrener med idrettspedagogisk utdanning.

Det søkes etter langrennstrener med erfaring og idrettspedagogisk utdanning til en spennende jobb kombinert i skole og klubb.

75% av stillinger er tilknyttet Fauske videregående skole, og 25% av stillingen er knyttet til Fauske IL ski.

25% av stillingen ligger i skolens toppidrettstilbud, utvidet toppidrett langrenn.

Utvidet toppidrett i skolen er et samarbeidstiltak mellom Olympiatoppen, skolen og Fauske IL ski. Fra skolestart i 2015 forventes det at 8 – 9 langrennsløpere er inne i tilbudet.

Olympiatoppen er inne med en rekke fagressurser/fagleveranser, og følger opp og kvalitetssikrer trenerne.

Skoletrener er også hovedtrener i Fauske IL ski, som består av klubbens egne løpere og gjesteløperne som går på Fauske videregående skole. Hovedtrener i klubb er også trenerkoordinator i klubben med ansvar for kompetansehevingen i øvrige grupper.

Hovedtrener har ansvaret for det sportslige opplegget rundt løperne, herunder treningsplanlegging, treninger, samlinger og konkurranser.

Utøverne på utvidet toppidrett har 12 timer trening i ukens skoletid, som er på 40 timer.

50% av stillingen vil være tilknytte skolens idrettsfagseksjon med undervisning i kroppsøving og evt. idrettsfag.

Det søkes etter en engasjert og utviklingsorientert trener med gode samarbeidsevner.

Godkjent politiattest er påkrevd.

Søknadsfrist 25. Mai.

Spørsmål om stillingen kan rettes til ass.rektor på tlf. 75652000.

Kun elektronisk søkning. Se fullstendig utlysningstekst på Nfks (Nordland Fylkeskommune), skolens og klubbens hjemmeside.